Тестові завдання з української мови
І рівень
- Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні дзвінкі.
- Ліра, упіймав, ранок, вікно, парк.
- Задум, намір, мороз, ранній, вірно.
- Найняти, нарада, мода, дарунок, зміна.
- Майка, лінивий, район, віра, марка.
- Лампа, рама, рій, лійка, воля.
- У якому рядку в усіх словах відбувається уподібнення приголосних звуків?
- Ребро, журба, діжка, стегно, стіл.
- Сільський, пісня, кузня, спорт, стіна.
- Радість, вишня, розповідь, казка, вітряк.
- Гребти, скосити, сміх, сікти, діжка.
- Безжурний, принісши, зшивати, зчепити, зважся.
- Вкажіть, у якому рядку допущено орфографічну помилку.
- Згрупувати, згаснути, здогадатися, змазати, змарнувати.
- Скрутити, стерти, схвилювати, скінчити, створити.
- Спинити, зчепити, скинути, сфотографувати, зносити.
- Схилити, ствердити, спутати, сплющити, списати.
- Збирати, збити, склепати, зпекти, звернути.
- У якому рядку всі слова слід писати з ь?
- Дяд…ко, пис.мо, емал…, памороз…, рибал…чин.
- Постат…, близ…кий, бояз…кий, тон…кий, вуз…ко.
- В’юн…кий, джерел…це, кружал…це, Ковап…чук, палац…
- Палец…, Хар…ків, сім…сот, с.огодні, утр…ох.
- Одес.кий, брин…чати, стан…те, тр…ома, дз…об.
- Вкажіть, у якому рядку в орудному відмінку всі слова пишуться з подвоєними приголосними.
- Повідь, міць, одіж, честь, молодість.
- Сіль, тінь, піч, папороть, кров.
- Лань, дань, щедрість, подорож, ніч.
- Річ, мідь, галузь, паморозь, вісь.
- Скатерть, жовч, повінь, ніч, січ.
- Знайдіть рядок, у якому всі слова є однозначними.
- Україна, суниця, овес, суфікс, прикметник.
- Добрий, палкий, старий, кривий, високий.
- Малий, крило, ряд, сила, тепло.
- Окремий, інший, сіяти, сказати, скакати.
- Останній, котрий, сонце, щавель, квочка.
- Яке із значень слова голова є прямим?
- Особа, яка керує зборами, засіданням; наприклад: голова зборів.
- Частина тіла людини або тварини; наприклад: похитати головою.
- Основне, головне в чому-небудь; наприклад: хліб — усьому голова.
- Перші ряди, передня частина чого-небудь (колони, загону, групи та ін.), що рухається; наприклад: голова колони.
- Продукт харчування у вигляді кулі; наприклад: голова цукру.
- З’ясуйте, в якому рядку слова становлять синонімічний ряд до слова уважно.
- Неуважно, краєм ока, байдуже, погано, недбало.
- Дивитися, слухати, читати, писати, переказувати.
- Турботливий, чуйний, убачливий, увага, піклування.
- Пильно, зосереджено, неослабно, старанно, ретельно.
- Як-небудь, сяк-так, абияк, як доведеться, так читак.
- У якому рядку наведено форми одного слова?
- Знаю, знаєш, знають, знаємо, знаєте.
- Звір, звірятко, звіринець, по-звірячому, звірі.
- Казка, переказ, переказати, казати, казки.
- Дитина, дитинка, дитя, дитячий, дитятко.
- Бідняк, біда, бідняцький, бідний, бідака.
- У якому рядку всі слова не мають закінчення?
- Гарний, чорний, радісний, веселий, усміхнений.
- Таксі, вдень, зліва, маючи, гарно.
- Вушко, візок, морозець, підсніжник, паморозь.
- Вись, глибина, захід, кава, тихий.
- Голодно, метро, швидко, добро, золото.
- У якому рядку всі спільнокореневі слова є іменниками?
- Береза, березень, берізка, березник, березняк.
- Янтар, янтаревий, янтарний, янтарка, янтарно-жовтий.
- Ціна, цінний, цінник, цінувати, цінність.
- Говорити, говорун, говоріння, говоруха, говірка.
- Музика, музикант, музикантка, музикознавець, музичний.
- Виберіть рядок, у якому дібрано іменники тільки чоловічого роду.
- Сибір, тюль, рояль, таріль, радість.
- Вік, синтаксис, вітер, ніч, пісок.
- Біль, кір, насип, степ, плющ.
- Поверх, коридор, ніж, цвіль, путь.
- Честь, грам, рій, плащ, сміливість.
ІІ рівень
- Виберіть рядок, у якому всі іменники II відміни у родовому відмінку однини мають закінчення -у (-ю).
- Вік, Лондон, стіл, тиждень, учень.
- Мед, інститут, вітер, розум, сміх.
- Гараж, жаль, камінь, Ужгород, рік.
- Олівець, квадрат, штаб, театр, характер.
- Зошит, ключ, інститут, парник, коридор.
- У якому рядку допущено помилку в правописі суфікса прикметників?
- Невблаганний, здоровенний, блаженний, старанний, жаданий.
- Несказанний, силенний, огненний, тьмяний, оліїстий.
- Неоціненний, священий, значеннєвий, горобиний, торф’яний.
- Нескінченний, страшенний, качиний, грушевий, палацовий.
- Незрівнянний, морквяний, зміїний, бджолиний, картинний.
- З’ясуйте, у якому рядку всі числівники належать до порядкових.
- Двадцять один, дванадцять, тридцять шість, дев’ятнадцять, шість.
- Один, два, три, чотири, п’ять.
- Двадцять перший, дванадцятий, тридцять шостий, дев’ятнадцятий, шостий.
- Двадцять, тридцять, сорок, п’ятдесят, шістдесят.
- Тридцять два, сорок вісім, сто три, двадцять, десять.
- Які форми майбутнього часу існують у сучасній українській мові?
- Проста форма доконаного виду, складена форма недоконаного виду.
- Проста форма недоконаного виду, складена форма недоконаного виду.
- Проста форма доконаного виду, проста форма недоконаного виду, складена форма недоконаного виду.
- Складена форма доконаного виду, проста форма доконаного виду.
- Проста форма доконаного виду, проста форма недоконаного виду, складена форма доконаного виду.
- Укажіть, яке з речень є емоційним називним.
- Хліб, картопля, соняшник — нічого цього не було б без сонця (3 часопису).
- Сонце! Нам у кров хлюпни збудження весни! (П. Тичина)
- Яка висока і густа трава! (Ю. Смолич)
- Навіщо спогади? Нащо слова? (М. Рильський)
- Життя і смерть! І вічний бій між ними, вічний бій (Л. Талалай).
- Визначте безособове речення, головний член якого виражений прислівником.
- Та більшого дива, ніж слово, на світі нема і нема! (І. Драч)
- Мудрішати з роками нам дано (В. Базилевський).
- Треба було щось думати (А. Головко).
- Навколо було надзвичайно тихо (С. Скляренко).
- У хаті потемніло (Панас Мирний).
ІІІ рівень
Завдання 1–3 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і поставте позначки в бланку відповідей.
- З’ясуйте, який відокремлений член речення відповідає кожному фрагментові речення
Відокремлений член речення Приклади
- означення А. Я так люблю тебе, мій краю, красу твоїх степів і гір.
- прикладка Б. Данилко радо, з підскоком, біг до сусідів.
- обставина В. На світі все знайдеш, крім рідної матері.
- додаток Г. Він, п’ятирічний хлопчик, міг би гратися годинами.
Д. Ночували гайдамаки в зеленій діброві, на припоні пасли коні, сідлані, готові.
- З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові складного речення
Фрагмент речення Вид підрядного речення
- …минуло п’ять хвилин, як… А. означальне
- …тішать око півонії, що їх… Б. з’ясувальне
- …цікаво слухати про те, як… В. часу
- …її пісня лилася, як … Г. порівняльне
Д. умови
- Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми
Випадок уживання коми Приклад
- між однорідними членами речення А. Не страшна тобі ані посуха, ані дощ.
- при відокремленому члені речення Б. Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів
- між частинами безсполучникового В. Жайворонок висить на невидимій нитці, співаючи весну.
речення
- між частинами складносурядного Г. Лягло сонце за горою, зірки засіяли.
речення
Д. Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
ІV рівень
- Проаналізуйте речення, вкажіть, до якого типу ускладнених складнопідрядних речень воно належить.
З того боку, з якого надійшов був прочанин, з’являються три жіночі постаті. що хутко і легко посуваються, мов їм допомагають невидимі крила (Леся Українка).
- З однорідною супідрядністю.
- З однорідною супідрядністю і послідовною підрядністю.
- З послідовною підрядністю.
- З однорідною і неоднорідною супідрядністю.
- З різночленною супідрядністю і послідовною підрядністю.
- Запишіть числівник 651 у давальному відмінку
- Яка з названих умов відокремлення означень є неправильною?
- Відокремлюються означення, виражені прикметником чи дієприкметником із залежними від них словами, якщо вони дистантно розміщені щодо означуваного слова.
- Означення, що відносяться до особових займенників, відокремлюються в будь-якій позиції.
- Відокремлюються постпозитивні означення при наявності означень перед означуваним словом.
- Завжди відокремлюються означення, виражені дієприкметниковими зворотами.
Відокремлюються постпозитивні означення, виражені дієприкметниковим чи прикметниковим зворотом.